Konfirmationer

I dag är det konfirmation i byn och just i skrivandets stund hörde jag kyrkklockorna ringa för konfirmanderna.
 
Jag har bakat tårtor till vår granne Maja och hennes kompis Filippa.
 
Båda ville ha likadana tårtor som jag gjorde till Ida, min jobbarkompis förra året.
 
 
Detta är Filippas tårtor, hon har 2, en lite mindre och en större.
Det är Chokladbottnar med hallonmousse och chokladmousse i.
 
Alla dekorationer är av marsipan och till bokstäverna använder jag en sån här.
 
 
Majas tårta är precis likadan innuti och utanpå med nästan, bara det att den är vit.
 
Hoppas det går bra för tjejerna i kyrkan och att dom blir ordentligt uppvaktade sedan!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0