Sommarsmoothies!

Nu när det är varmt och sommar så lagar jag inte varm mat på dagen utan det blir oftast att vi äter på kvällen.
Det är ingen som är hungrig på varm mat när det är så varmt ute.
 
Som ni säkert sett på Instagram eller kanske Facebook så gör jag smoothies i tid och otid och ungarna älskar det!
 
 
 
I dag och igår stekte jag varsin banankannkaka till mig och mamma och barnen fick plättar.
I mina smoothies är det väldigt varierande innehåll, beroende på vad jag har hemma.
 
Till 4 stora Smoothies behöver du
4 bananer (ekologiska)
5 dl Ekologisk, naturell yoghurt
½ dl gryn (Havregryn el boveteflingor)
250 gram frysta bär/frukt
Ev vaniljpulver eller flytande honung
 
Jag börjar med att dela bananerna i mindre bitar och mixa dom tillsammans med yoghurten och grynen.
Sen tar jag lite vaniljpulver och kör med stavmixern tills grynen inte syns längre.
Sist kör jag i bären/frukten och sen serverar jag direkt.
 
Den översta bilden är med hallon/mango och den nedersta är med hallon/blåbär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0