Tårtor till två Prinsessor

Idag har jag gjort klart 2 stycken tårtor.
Det ska inte alls vara till samma personer men båda ville ha lite "prinsessiga" teman.
 
 
 
Båda tårtorna har ljusa bottnar, fyllda med Jordgubbsmousse och rabarberrippel och Vaniljkräm med bär.
Båda är täckta och dekorerade med marsipan som jag köpt här. Hello Kitty har jag inte gjort, den är köpt här och är såklart helt ätbar, gjort i gelé.
 
Rabarberrippel har jag gjort genom att koka ihop späda rabarberstjälkar med syltsocker och låtit det svalna.
När jag sen fyller tårtorna så häller jag på jordgubbsmoussen och klickar/häller ut rabarberkompotten på och sen drar jag bara med sleven runt ett par drag, inte så det blandar sig ordentligt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0