Baka Cup Cakes med tjejerna

Idag har jag vart på ett Bed & Breakfast här utanför samhället.
Ett gäng tjejer har hyrt hela huset och jag blev ditbjuden för att hålla en liten "Cup Cake Kurs".
 
 
Jag hade förberett lite.
Bakat ett gäng minimuffins, både vanliga och kladdkake.
Förberett Ganacherna till frostingen och gjort två sorters fyllningar.
 
När jag kom dit så fick hälften av tjejerna baka muffins (jag hade ju redan förberett dom vi skulle dekorera men jag ville tipsa och tjejerna ville baka ;-)) och andra hälften vispa upp ganacherna.
 
Jag hade gjort en hallonfyllning i vaniljmuffinsen och en Kolafyllning till kladdkakemuffinsen.
Det var fyra olika ganacher, Geléhallon, Dumle, Mjölkchoklad med jordgubb och Vit choklad med Lime.
 
Här är lite recept.
 
Det var superlyckat och efter att Cup Cakesen var klara och stod i kylen så åkte jag hem.
Tjejerna skulle laga middag och ha dom till efterrätt sen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0