Att ha haft en bakhelg!

Ojojoj, vad det har bakats här hemma i helgen.
 
Jag hade en massa bär på buskarna här ute att ta hand om så jag kokade en kompott på körsbär, vinbär och mynta som jag sen gjorde en mousse av som blev väldigt god!
För att inte vi ska behöva äta ihjäl oss på tårta här hemma så gjorde jag en som jag körde bort till jobbet.
 
 
 
I denna har jag vanliga sockerkaksbottnar med äkta vanilj, 
Bärmousse på körsbär, röda vinbär, några jordgubbar och ett bar kvistar mynta.
Ett lagar hemkokt vanlijkräm med färska vinbär.
Tårtan är täckt med en creme cheese frosting på mörk choklad och sen garnerad med vinbär, späda smultronblad och lite riven vit choklad.
 
Vi hade fikagäster idag så då svängde jag ihop en tårta med samma fyllningar och emellan hade jag kanterna jag skurit av på några tårtbottnar jag bakat. För igår bakade jag 6 stycken tårtbottnar.
 
 
För enkelhetens skull så täckte vi bara den med vispgrädde och bär.
 
 
Riktigt smarrig faktiskt och gästerna gav högsta betyg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0